Anläggningsbolaget Stockholm – nytt systerbolag i koncernen

Gullringsbos dotterbolag Anläggningsbolaget i Sverige AB startar nu i Stockholmsområdet. Det är Egill Gislason, som flyttat från Göteborg och Torslanda Entreprenad där han varit platschef, som nu kommer expandera bolaget till Stockholm. Anläggningsbolaget har tills nu enbart fungerat som moderbolag till Torslanda men startar alltså nu verksamhet.

Gullringsbo Egendomar har en ambition att samtliga dotterbolag ska vara verksamma i de tre storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Skåne. Det är som ett led i den ambitionen, även när det gäller anläggning, som Anläggningsbolaget (Anlab) nu startas i Stockholm. Förutom Torslanda Entreprenad bedrivs anläggningsverksamhet i MVB Syd sedan tidigare.

– Gullringsbos röda tråd är att dotterbolagen ska finnas i det tre storstadsregionerna. I och med att vi nu utökar anläggningsverksamheten till Stockholmsområdet tar vi ett steg i rätt riktning även inom denna bransch. Egill har visat framfötterna och varit framgångsrik på Torslanda Entreprenad så det är med stor tillförsikt vi startar detta, säger Sture Kullman, ordförande i Anläggningsbolaget (Anlab).

– Att få flytta till Stockholm och starta upp en ny verksamhet här känns som en fantastisk möjlighet, både för mig personligen men även för bolaget. Det högtryck som råder i branschen nu kommer ge oss en bra skjuts och jag är optimistisk inför Anläggningsbolagets utveckling, säger Egill Gislason, regionchef Anläggningsbolaget (Anlab).

Övriga bolag som ingår i AB Gullringso Egendomar är MVB, Svenska Hus, Torslanda Entreprenad, Wangeskog Hyrcenter, Forestry och NOVI Real Estate