MVB nominerade till nordiskt PR- och kommunikationspris

MVB har nominerats som en av fem finalister till priset Nordic PR-awards, kategori Mastering Measurement. Priset delas ut av MyNewsdesk och har till syfte att uppmärksamma företag och organisationer vars resultat inom PR och kommunikations varit extra bra.
– Det är riktigt roligt när en strategisk satsning ger ett så bra resultat. Extra kul när det dessutom blir uppmärksammat. Vi kommer att fortsätta arbetet med att utveckla vårt kommunikationsarbete tillsammans med vår partner Mardi Gras där PR är ett av våra fokusområden, säger Susanne Lewenhaupt, Marknads- och kommunikationsansvarig på MVB.
I kategorin Mastering Measurement prisas den som på bästa sätt visat påtagliga och mätbara resultat från sina PR- och kommunikationsinsatser. Övriga finalister i kategorin är Tekniska Museet, Hyundai och Löfbergs. Vinnare utses den 26 oktober i samband med Nordic PR Award.
Nordic PR-awards delas ut av MyNewsdesk, en digital plattform för publicering, spridning och analys av PR och kommunikation. Företagets plattform används idag av mer än 4300 företag.
Juryn består av:
- Åsa Blomberg, Head of Marketing and Communication Myrorna
- Hampus Knutsson, Crisis and Communication specialist
- Jesper Andersen, PR Measurement Expert and Strategy Advisor
- Hilde Tunge, Senior Advisor Aprill PR
- Matilda Wiechel, Communications Manager Sweden & Denmark The Body Shop
- Tale Olivia Henningesen, Creative Lead Fargerike
- Matilda Adelborg, Head och Press Bring Sweden & Denmark
- Adam Karseland, Head of PR MyNewsdesk